Bootcamps

JUST NU i Lomma

Nu lanserar vi Lomma Bootcamp i samarbete med @weberg_outdoortraining

[LOMMA BOOTCAMP] ~ Sommarens bästa träning!

Lomma får också ett träningsläger i sommar.

@sundochstark i samarbete med @weberg_outdoortraining kommer att släppa sommarens roligaste och svettigaste bootcamp i Lomma. Vi drar igång den 23 juni 2020 och kör v.26 – 29 (4 veckor). Vi kör utomhus och självklart håller vi rätt avstånd med tanke på covid-19. Utrustning kommer att bestå av bland annat kettlebells, hantlar mm. men vi kommer också att använda oss av stenar och stockar och av annat som naturen i Öresundsparken bjuder på.

Missa inte Boka-tidigt-rabatt dvs. priset blir 1 196 kr för att få till den härliga sommarträningen utomhus under 4 veckor. Boka senast 7 juni för att ta del av rabatten på info@sundochstark.se. Missar du att boka före 7 juni så går det bra att boka din plats fram till senast 15 juni 2020 och priset är då 1 495 kr. Anmälan är bindande! Säkra din plats nu. Begränsat antal platser!!!

[HJÄRUP] Gruppen är FULL! Ni som anmäler er framöver hamnar på reservlistan.

Sommarens bootcamp är planerat! I samarbete med Studio S i Hjärup så erbjuder jag följande träningsmöjlighet i sommar under v.23-26, 2020 (utomhusträning såklart!)

När du har gjort din anmälan via e-post och jag har bekräftat din medverkan så går det bra att betala till mitt swish-nr 1231599687 – se mer info här.

Bootcamps i Hjärup – träning i grupp (inomhus vintersäsongen och utomhus under sommarsäsongen)

Om bootcamps

Jag håller regelbundet bootcamps/gruppträning för olika målgrupper och syften.

Följande grupper erbjuder jag:

  • Gravid-grupper
    Att vara gravid är fantastiskt men samtidigt en stor påfrestning för din kropp. Under graviditeten sker en del hormonella förändringar däribland ökad mängd Relaxin som gör att dina leder blir rörligare, vilket är en förutsättning för förlossningen samtidigt som det kan leda  till bland annat bäckensmärta, i vardagligt tal – foglossning.  Att träna under graviditet har många fördelar. Du kan förebygga uppkomst av blodproppar, okontrollerad viktuppgång, graviditetsdiabetes, förstoppning, ryggont och vätskeansamling i exempelvis ben och fötter samtidigt som träning hos gravida kan leda till enklare förlossningar och snabbare återhämtning efter förlossningen. Därför är det bra att försöka träna under sin graviditet men det är inte så lätt att veta hur man tränar och vilka övningar som är lämpliga i takt med den växande magen. Hos Sund och Stark får du professionell hjälp där vi alltid utgår ifrån dina förutsättningar och hur du mår just nu men tränar i grupp med andra blivande mammor. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön.
  • Mamma-grupper
    Minst lika lång tid som det tar att skapa ett liv, tar det att återhämta sig såväl fysiskt som psykiskt. I takt med att magen vuxit har såväl bukhinna som magmuskulatur töjts ut och din bottenplatta blivit försvagad. Efter förlossningen bör man undvika hopp och stötar mot bäckenbotten oavsett om man har född vaginalt eller genom kejsarsnitt. Dessutom rekommenderar jag inga snabba vridningar/utfall framåt eller åt sidan samt övningar som skapar ett avstånd mellan Rectus Abdominis (de raka bukmusklerna). Hos Sund och Stark får du professionell hjälp om hur man bör träna som postgravid, hur man skapar buktryck och tränar bäckenbotten för en starkare och hållbar mammakropp. Detta sker i grupp men utifrån individuella mål och förutsättningar. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön.
  • Utomhusträning
    I naturen finns en massa möjligheter för att göra träningen både härlig och utmanande. Se nedan för aktuella utomhuspass. Inom kort är tanken att starta ett par grupper utomhusträning i Lomma. Kontakta mig om du är intresserad.
  • Barnvagnsträning
    Denna grupp riktar sig till föräldralediga såväl mammor som pappor. Vi går en raskare promenad och gör planerade stopp där vi utför vissa styrkeövningar. Svårigheten i övningarna går såklart att variera då gruppens medlemmar har olika förutsättningar. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön.
  • PT small groups
    Detta är en gruppträning där vi jobbar med gemensamma träningsmål utifrån individuella förutsättningar men avhåller träningstillfällen i smågrupper om 6-10 personer. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön. 
  • U-cross I dagsläget håller jag 45 minuters pass på Studio S i Hjärup torsdagarkvällar. Du måste ha gymkort med pass för att deltaga, alternativt betala för en gång, vilket du gör i receptionen. Passet är med fria vikter och både styrka kombinerat med kondition. Det finns i vanliga fall ca 16 platser och det krävs bokning. Varmt välkomna!
bootcamp lomma
Vill du ha ett skräddarsytt bootcamp i Lomma, Hjärup eller Staffanstorp? Ta kontakt med mig så sätter vi tillsammans ihop ett bra upplägg för dig och dina träningsvänner.