Bootcamp

På gång

Jag håller på att sätta ihop en bootcamp med start efter årsskiftet. Utomhusträning med olika inriktningar i Lomma. Kontakta mig om du är intresserad!

Om bootcamps

Jag håller regelbundet bootcamps/gruppträning för olika målgrupper och syften.

Följande grupper erbjuder jag:

  • Gravid-grupper
    Att vara gravid är fantastiskt men samtidigt en stor påfrestning för din kropp. Under graviditeten sker en del hormonella förändringar däribland ökad mängd Relaxin som gör att dina leder blir rörligare, vilket är en förutsättning för förlossningen samtidigt som det kan leda  till bland annat bäckensmärta, i vardagligt tal – foglossning.  Att träna under graviditet har många fördelar. Du kan förebygga uppkomst av blodproppar, okontrollerad viktuppgång, graviditetsdiabetes, förstoppning, ryggont och vätskeansamling i exempelvis ben och fötter samtidigt som träning hos gravida kan leda till enklare förlossningar och snabbare återhämtning efter förlossningen. Därför är det bra att försöka träna under sin graviditet men det är inte så lätt att veta hur man tränar och vilka övningar som är lämpliga i takt med den växande magen. Hos Sund och Stark får du professionell hjälp där vi alltid utgår ifrån dina förutsättningar och hur du mår just nu men tränar i grupp med andra blivande mammor. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön.
  • Mamma-grupper
    Minst lika lång tid som det tar att skapa ett liv, tar det att återhämta sig såväl fysiskt som psykiskt. I takt med att magen vuxit har såväl bukhinna som magmuskulatur töjts ut och din bottenplatta blivit försvagad. Efter förlossningen bör man undvika hopp och stötar mot bäckenbotten oavsett om man har född vaginalt eller genom kejsarsnitt. Dessutom rekommenderar jag inga snabba vridningar/utfall framåt eller åt sidan samt övningar som skapar ett avstånd mellan Rectus Abdominis (de raka bukmusklerna). Hos Sund och Stark får du professionell hjälp om hur man bör träna som postgravid, hur man skapar buktryck och tränar bäckenbotten för en starkare och hållbar mammakropp. Detta sker i grupp men utifrån individuella mål och förutsättningar. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön.
  • Utomhusträning
    I naturen finns en massa möjligheter för att göra träningen både härlig och utmanande. Se nedan för aktuella utomhuspass. Efter årsskiftet är tanken att starta ett par grupper utomhusträning i Lomma. Kontakta mig om du är intresserad.
  • Barnvagnsträning
    Denna grupp riktar sig till föräldralediga såväl mammor som pappor. Vi går en raskare promenad och gör planerade stopp där vi utför vissa styrkeövningar. Svårigheten i övningarna går såklart att variera då gruppens medlemmar har olika förutsättningar. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön.
  • PT small groups
    Detta är en gruppträning där vi jobbar med gemensamma träningsmål utifrån individuella förutsättningar men avhåller träningstillfällen i smågrupper om 6-10 personer. Just nu finns inga lediga platser men vid intresse kontakta mig så startar vi upp ytterligare en grupp så fort vi har tillräckligt många i kön. 
  • U-cross I dagsläget håller jag 45 minuters pass på Studio S i Hjärup torsdagar kl.19.00. Du måste ha gymkort med pass för att deltaga, alternativt betala för en gång, vilket du gör i receptionen. Passet är med fria vikter och både styrka kombinerat med kondition. Det finns 16 platser och det krävs bokning. Varmt välkomna!